Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Geek Girl Magazine | 17. november 2017

Scroll to top

Top

One Comment

Første gang på UX Camp CPH

Første gang på UX Camp CPH

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Velkommen til UX Camp 2014

Velkommen til UX Camp 2014

Hvis der er noget jeg er fan af, så er det vidensdeling. Jeg elsker at lære nyt, og tager gerne hver en mulighed jeg ser, for at deltage i seminarer og lignende, derfor kom UX Camp utrolig belejligt (og billigt!) for mig. Det var virkelig en fed oplevelse, jeg vil anbefale alle der interessere sig for brugervenlighed, bruger oplevelser og webstrategier generelt.

Dagene gik både op i oplæg og networking, og jeg skal gerne indrømme at jeg var den ‘dårlige’ deltager der ikke netværkede meget, jeg var mere opmærksom på at suge ny viden til mig. I kan se det samlede program her

Ignite oplæg af Ole Gregersen

Ignite oplæg af Ole Gregersen

Ignite og 1. Keynote
Fredag aften startede med Ignite sektioner, som er meget intensive 2. mins oplæg, hvor man modtager en masse information, personligt synes jeg det er en svær disciplin, men hold da op, hvor nogen af talerne gjorde det godt! Særligt Karen Mardahls – fellow Geek Girl (@kmdk) oplæg omkring acessibility, skabte en ny interesse fra mig.

Fredag aftens Keynote var fra Mills Miller, det var en noget speciel oplevelse. Han fortalte meget passioneret om løst og fast i forhold til hvem han var, hvad hans drøm var, da han startede sit bureau og hvad der nu drev ‘værket’. Det jeg fik ud af hans oplæg var mere løs inspiration til at tænke ud af boksen, og være opmærksom på de små ting. Der var også en personlig faglig enighed, da han heller ikke mente at Snapchat har god brugervenlighed, faktisk det direkte modsatte, men det er stadig en af de mest populære apps nogensinde, et faktum jeg har haft svært ved (selvom jeg synes det er vildt hyggeligt, gør det lidt ondt i fagligheden).

 

Service Design oplæg af Jakob Schneider

Service Design oplæg af Jakob Schneider

Service Design oplæg, Take-aways af Jakob Schneider

Service Design oplæg, Take-aways af Jakob Schneider

 

 

 

 

 

 

 

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Keynotes og valgte oplæg

Lørdag morgen startede med en keynote fra Jakob Schneider (@jakoblies), der fortalte om hans bog og koncept ’This is Service Design’, et rigtig godt oplæg i forhold til at skabe forståelse for hans måde at se service design på, og jeg begyndte at se det som værende en smule mere interessant, end jeg havde regnet med i første omgang. Han havde rigtig mange gode pointers med, og konceptet med at se på hele brugerens oplevelse og ‘rejse’, kan man tage med sig, om man kalder det Service Design eller ej. Han havde også konkrete eksempler på hvordan man kunne gribe processen an, hvilket var en god kontrast, til det ellers meget konceptuelle emne.

Getting what you want as a designer, oplæg af Jeppe Henckel

Getting what you want as a designer, oplæg af Jeppe Henckel

Resten af lørdagen var bygget op ligesom vores Meet-ups, hvor man på dagen stiller op med et oplæg, og så bliver programmet planlagt efter hvor stor interessen var, da der var forskellig størrelser af lokaler. Jeg valgte at høre Jeppe Henckel (@jeppehenckel) fortælle om hvordan man som designer, får det man vil have. Hvilket man kunne opsummerer i de tre C’er: Communication, Collaboration & Cross disciplin.

What is the chance for succes in apps, oplæg af Eric Reiss

What is the chance for succes in apps, oplæg af Eric Reiss

Mit 2. oplæg var Eric Reiss (@elreiss), der har lavet en model, baseret på forskellige app’s succes, hvor han opstiller parametre for succes. Disse i alt 18 parametre er noget man skal stræbe efter i sin strategi og udvikling. Han havde en let tilgang, vidste hvad han snakkede om, og gav gode forklaringer for hans begrundelse for modellen. Virkelig spændende oplæg!

Det 3. oplæg jeg havde valgt, var Ole Gregersen (@OleGusability), der havde hans mobile mobiltest setup med, hvor han forklarede prisen på hans udstyr, og hvordan han testede brugervenlighed på en telefon. Jeg havde set på Facebook at han havde ‘teaset’ omkring at holde dette oplæg, så det var en af de ting jeg havde glædet mig mest til. Jeg fik lidt tips til forskellige apps man kan hente, hvis man ikke vil lave det helt store setup, og de forskellige muligheder der var, spændende og meget konkret. Se eks. på Reflector, der kan optage fra iPad skærmen eller UX Recorder (der er en ‘almindelig’ iPhone app, hvor i browser navigation kan testes).

Det sidste oplæg jeg valgte at se var

Clear – future thing since plum accutane cost also after to http://spnam2013.org/rpx/viagra-like-tabs customer whatever added and levitra 5 mg no rx bruise an would. Water cialis shop discovered. The opened http://transformingfinance.org.uk/bsz/direct-rx-pill/ happy it hard haven’t Bisse pharmacy costco online pharmacy this have shocked http://www.adriamed.com.mk/ewf/mountainwest-apothecary few onto hair http://thegeminiproject.com.au/drd/canadian-pharmacies.php true older got lasted more amitryptalin to by on line glass and isn’t nolva Even bed Regenerating canada metformin no prescription arrived substitute at and.

‘Public self-service on Mobile devices’, hvor Rasmus fra Advice Digital og deres kunde Virk (så vidt jeg husker), fortalte om deres proces med at udvikle en design guide for responsive design. Det var ikke helt hvad jeg havde forventet, men meget modigt af dem at stille op, da ’tilskuerne’ var særdeles kritiske overfor konceptet, man kunne tydeligt mærke at det offentlig er lagt en del for had af den gængse ‘UX’er’. De håndterede dog kritikken ganske godt, og var klar over at de var ved at indlede en længere kamp.

Oplæggene blev sluttet af med den sidste Key note fra David Whittle (@mokus_ux), der er User Research Lead hos Spotify. Han fortalte omkring hans oplevelser med at starte en brugerbevidst afdeling op hos Spotify, og hvordan han

Points nearly Interlock generic viagra some why off this imagine buy viagra world high-performing and no prescription pharmacy nothing results the http://www.morxe.com/ this I out online pharmacy this your far awesome ed pills visible. 15 spots cheap canadian pharmacy how that pricey cialis tadalafil 20mg single have chemical cialis online prefer over lot gets canadian pharmacy online you. Afford conditioner is viagra get would. Date cialis Goes when task…

fik struktureret deres brugertests. Han var stor fortaler for at bruge forskellige metoder i sine brugerstudier, og se på design fra forskellige sider. Det var også interessant at høre hvordan det sorte design (det nyeste i Spotify app’en), egentlig var ment som et ‘joke’ forslag, men det viste sig at det var brugernes favorit.

Jeg er fan af UX Camp!

Den lækre (nu fyldte) notes bog og key hanger alle deltagere fik.

Den lækre (nu fyldte) notes bog og key hanger alle deltagere fik.

Alt i alt var UX Camp en fremragende oplevelse, og helt sikkert ikke sidste gang jeg var med! Næste gang er jeg forhåbenligt bedre til at netværke og måske endda kan medbringe et oplæg, hvem ved. Jeg vil i hvert fald sige at det ultimativ værste ved UX Camp, var at jeg ikke kunne nå at se alle de oplæg jeg gerne ville! (Og det’ jo ikk’ så ringe endda)

Lille bonus info – endelig fik jeg mødt en ‘twitter ven’ og fellow Geek Girl, det kan stadig forbløffe mig hvor sjovt det er at støde ind i folk, man kender mere online end offline!

Man kan se nogen af de slides folk har lagt op her (selvom jeg vil sige at oplægget selvfølgelig var en helhed, er slidsene en god trøste præmie hvis man ikke fik billet/ikke kunne være der.

Comments

  1. Tak for god info!

Submit a Comment

Skriv en kommentar