Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Geek Girl Magazine | 22. juli 2017

Scroll to top

Top

No Comments

Tech i Texas – SXSW

Tech i Texas – SXSW

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

En lille note fra South By Southwest Interactive Festival, Austin 2016 eller SXSW, som det også hedder. Her hyldes, sammenlagt over 2 uger, både musik, film og tech industrien. Jeg var forbi til næsten 6 dages intensiv tech-nørderi. Og det var kun fedt.

Hvis man ikke har været her før, så er det næsten umuligt at forstå, hvor stort og intenst det hele egentlig er, indtil man går rundt i gaderne blandt 50.000 andre deltagere, der er rejst til Texas for at blive en smule klogere på, hvad der sker lige nu inden for tech-branchen.

Nogle af de tendenser, man ser her, kommer nok ikke som den store overraskelse. Og siger man VR, social media & apps, robotter og 3D, så er der som sådan intet nyt. Men det spændende er jo også netop, hvem man får til at tale om det. Præcis her er det, at SXSW virkeligt kan noget, og listen af prominente (tech)-personligheder er lang. Meget lang. Bare for at nævne et par stykker så har følgende lagt vejen forbi dette års SXSW: Pete Cashmore grundlægger af Mashable, Jimmy Wales co-founder af Wikipedia, Guy Kawasaki tidligere Chief Evangalist hos Apple og JJ Abrams, som har instrueret den nyeste Star Wars film.

Programmet her er så massivt, at det er givet på forhånd, at man misser nogle af de gode keynotes, vilde robot demoer, og surprise acts. Derfor har jeg fanget tre danske deltagere, som hver, kort, har delt et par af deres indsigter:

 

Samantha Foltmar- Social Media Strategist, Universal Music Danmark
“Inden for musikbranchen arbejder vi meget med storytelling for hver enkel artist. Dette års SXSWIMG_7622 bekræfter på mange måder, at udviklingen med fokus på den personlige historie bliver endnu vigtigere fremad, og at fans ikke kun vil have kvalitetsmusik, de vil også tættere på kunsterne og følge med i alle deres aktiviteter. Og lige præcis i det spændingsfelt mellem personlig indholdsudvikling, musikken og forståelsen for komplekse online communities, bliver der hvor man i fremtiden kan komme til at gøre en forskel og skille sig ud i musikbranchen.”
Twitter: @tambourinesam

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

 

 

IMG_7638Signe Elin Gram – Social media Manager P6 BEAT & P7 MIX
“At arbejde med radio-mediet handler ikke længere kun om lyd og frekevenser, men er også blevet noget, hvor ‘lytterne’ også forventer at modtage content, der knytter sig til udsendelser og bidrager med meget mere samt skaber et fællesskab omkring musikken og radioprogrammerne. Denne tendens ser jeg i høj grad også her i Austin bare endnu mere udviklet og gennemført. Og jeg kan allerede nu sige, at video får en stor indflydelse på meget af det content, vi kommer til at producere i fremtiden – også inden for radio.”
Twitter @silentsaliva

 

 

Henriette Stisen Social Media Manager DR Kultur – XFactor
IMG_7703“I arbejdet indenfor underholdings-TV fokuserer vi meget på de ’små’ niche communites, der opstår omkring hvert tv-program. Både overordnet, men også på de forskellige platformes præmisser og målgrupper. Her i Austin tales meget om, at man skal skabe indhold til en ‘inner circle’. En strategi som bl.a. CMO Frank Cooper fra BuzzFeed præsenterede, og netop dette fokus på mikro-relevans, tror jeg, at han har helt ret i. Content skal først og fremmets være relevant for dine nære venner, altså din inner circle, og derefter kan man så tale til et bredere publikum. Helt lavpraktisk: Hvis man skal have folk til at interagere med og dele ens indhold, skal man kunne skabe content, der er relevant at dele med vennerne.”
Twitter @shhyisen

Næste historie

This is the most recent story.

Submit a Comment

Skriv en kommentar